Népszokások mint kollektív én-reprezentációk (A jogi népszokás-kutatás lehetséges többlet-üzenetéről)

Folk Customs as Collective Self-representations (About a Possible Extra Message of Legal Ethnography): Contrary to the created/written right which is the product of authorship, abstract/general thinking, the folk customs - and thus the legal as well - are experice phenomena originate from a pragmati...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Varga Csaba
Format: Book part
Published: Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar Szekszárd 2018
Series:Jogi kultúrtörténeti, jogi néprajzi kiskönyvtár 7
A jogi kultúrtörténet és a jogi néprajz új forrásai I-II. 7
mtmt:3426411
Online Access:https://publikacio.ppke.hu/1729

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ1729
005 20241121100553.0
008 241121s2018 hu o 0|| Magyar d
020 |a 9789634292777; 9789634292807 
024 7 |a 3426411  |2 mtmt 
040 |a PPKE Publikáció Repozitórium  |b hun 
041 |a Magyar 
100 1 |a Varga Csaba 
245 1 0 |a Népszokások mint kollektív én-reprezentációk (A jogi népszokás-kutatás lehetséges többlet-üzenetéről)  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Varga Csaba 
260 |a Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar  |b Szekszárd  |c 2018 
300 |a 21 
300 |a 347-367 
490 0 |a Jogi kultúrtörténeti, jogi néprajzi kiskönyvtár  |v 7 
490 0 |a A jogi kultúrtörténet és a jogi néprajz új forrásai I-II.  |v 7 
520 3 |a Folk Customs as Collective Self-representations (About a Possible Extra Message of Legal Ethnography): Contrary to the created/written right which is the product of authorship, abstract/general thinking, the folk customs - and thus the legal as well - are experice phenomena originate from a pragmatic problem-solving practice. As a law, as a part of law or as its replacement, the essence of it is conflict prevention and management. In the spirit and practical wisdom of all this, in its psychological heaviness, more or less in focusing on prevention, reparation or retaliation, and in all other aspects, the different characteristics of the peoples appear in a primary indirect intimacy. Legal Ethnography reserach thus has to reach its real task after leaving behind collections as its basic task and trying to process the material theoretically for a deeper reflection of ourselves, our past and ours, (and applying the old term as a conceptual experiment) to a kind of renewed national characterology. (translation from Hungarian by the editors) 
856 4 0 |u https://publikacio.ppke.hu/id/eprint/1729/1/Varga_Csaba_Nepszokasok_mint_kollektiv_en-reprezentaciok.pdf  |z Dokumentum-elérés